DWA - spektakl w formule teatru w klasie - pokazy poza Olsztynem w miejscowościach bez dostępu do oferty teatralnej

 

DWA - spektakl w formule teatru w klasie

Autor: Rafał Paśko
Reżyseria: Pavlína Shaikh Oklešteková
Muzyka: Miłosz Sienkiewicz Scenografia: Julia Henich

Obsada: Jagna Polakowska, Sylwia Wiensko, Mateusz Mikosza, Jarek Cupriak

 

Dramat stanowi zapis myśli młodej osoby, która prowadzi wewnętrzny monolog na temat doświadczeń i emocji towarzyszących poszukiwaniu własnego „ja”, określaniu tożsamości płciowej. Sztuka teatralna to zapis doświadczeń i myśli z jednego dnia. Główną postać, opisaną w dramacie jako JA, poznajemy, gdy szykuje się do szkoły. Przez cały dzień JA rozmyśla na temat własnych odczuć. Autor w pełen wrażliwości sposób pokazuje, jak trudny może być każdy dzień dla osoby, która odkrywa własne „ja”. Zachowania i codzienne działania, które dla części osób mogą wydawać się oczywiste, dla innych są wyzwaniem oraz wywołują silne emocje. Dramat „Dwa” to napisana w lapidarny sposób opowieść o samotności, budowaniu własnej świadomości i poczucia wartości oraz o braku zrozumienia. To wartościowy materiał do pracy z młodymi osobami, będący pretekstem do rozmów na temat emocji oraz własnej identyfikacji we współczesnym świecie.

 

TERMINY:

30 września, Szkoła Podstawowa im. Marii Zientary-Malewskiej z Oddziałami Dwujęzycznymi w Dywitach, Spółdzielcza 4, 11-001 Dywity

30 września, Centrum Kulturalno-Biblioteczne w Dobrym Mieście, Górna 1A, 11-040 Dobre Miasto

30 października, Zespół Szkół Ogólnokształcących im. Kazimierza Jagiellończyka
ul. Krasickiego 4, 11-100 Lidzbark Warmiński

31 października, Zespół Szkół im. K. C. Mrongowiusza

ul. Klikowicza 4, 11-015 Olsztynek

 30 i 31 października, Zespół Szkół w Biskupcu, ul. Chrobrego 13, 11-300 Biskupiec

 

Każdemu pokazowi towrzyszą warsztaty kontekstowe z pedagożką teatru - Martą Andrzejczyk.

 

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu Narodowego Centrum Kultury „Kultura-Interwencje. Edycja 2025”.