PREZYDENT OLSZTYNA
ogłasza konkurs na stanowisko dyrektora
Olsztyńskiego Teatru Lalek
ul. Głowackiego 17
Okres zatrudnienia – 3 sezony artystyczne
1. Niezbędne wymagania kandydata/kandydatki na stanowisko dyrektora Olsztyńskiego Teatru Lalek:
1) obywatelstwo polskie;
2) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
3) niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
4) dobry stan zdrowia;
5) nieposzlakowana opinia;
6) wykształcenie wyższe magisterskie;
7) co najmniej 5-letnia udokumentowana działalność kulturalna lub artystyczna w instytucjach kultury lub instytucjach artystycznych, w tym: 3-letnie doświadczenie w kierowaniu zespołem ludzkim w obszarze działalności kulturalnej lub 3-letnie doświadczenie na stanowiskach zarządzających w instytucjach kultury lub jednostkach sektora publicznego;
8) doświadczenie w realizacji projektów artystycznych, w tym teatralnych;
9) znajomość przepisów prawnych dotyczących:
a) organizowania i prowadzenia działalności kulturalnej,
b) samorządu gminnego,
c) finansów publicznych, w tym zasad gospodarki finansowej instytucji kultury,
d) zamówień publicznych,
e) prawa pracy.
10) znajomość problematyki będącej przedmiotem działalności Olsztyńskiego Teatru Lalek;
11) znajomość zagadnień i procedur związanych z pozyskiwaniem pozabudżetowych środków finansowych, w tym środków z programów Unii Europejskiej.
2. Wymagania dodatkowe kandydata/kandydatki na stanowisko dyrektora Olsztyńskiego Teatru Lalek:
1) predyspozycje menedżerskie i umiejętności zarządzania zespołem;
2) preferowane wykształcenie specjalistyczne o kierunku aktorskim, reżyserskim, lalkarskim, wiedzy o teatrze lub teatrologii, bądź w zakresie zarządzania;
3) znajomość przynajmniej jednego języka obcego w stopniu komunikatywnym;
4) ukończone kursy lub szkolenia z zakresu dziedzin kulturalnych, zarządzania, ekonomii, pozyskiwania środków unijnych;
5) współpraca z lokalnymi jednostkami organizacyjnymi i organizacjami pozarządowymi;
6) umiejętności prowadzenia negocjacji;
7) kreatywność, dyspozycyjność, inicjatywność i efektywność w działaniu.
3. Wymagane dokumenty:
1) zgłoszenie do konkursu wraz z uzasadnieniem;
2) życiorys zawodowy – curriculum vitae, zawierający adres kontaktowy; dokument powinien być opatrzony klauzulą: „Na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 27 kwietnia 2016r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016 ze zm.) w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Prezydenta Olsztyna z siedzibą przy Pl. Jana Pawła II 1, moich danych osobowych zawartych w dostarczonych przeze mnie dokumentach aplikacyjnych, w celu realizacji procesu rekrutacji.”;
3) kopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie i kwalifikacje (dyplomy, zaświadczenia);
4) kopie dokumentów potwierdzających doświadczenie i działalność w instytucjach kultury lub instytucjach artystycznych (świadectwa pracy, zaświadczenie o aktualnym zatrudnieniu lub inne dokumenty potwierdzające doświadczenie zawodowe),;
5) kopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach, osiągnięciach zawodowych;
6) zaświadczenie lekarskie o zdolności do pracy na stanowisku kierowniczym (wystawione nie wcześniej niż miesiąc przed złożeniem oferty);
7) oświadczenie kandydata/kandydatki o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu w pełni z praw publicznych;
8) oświadczenie kandydata/kandydatki, że nie był/nie była skazany/skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
9) autorska koncepcja funkcjonowania Olsztyńskiego Teatru Lalek (programowa, organizacyjna i finansowa), uwzględniająca możliwości finansowe instytucji i środki zewnętrzne.Koncepcja - obejmująca maksymalnie 10 stron formatu A4, rodzaj czcionki: Times New Roman, rozmiar 12, odstępy między wierszami 1,5 wiersza - powinna być podpisana przez autora. Koncepcję należy złożyć zarówno w formie papierowej, jak i w wersji elektronicznej w formacie DOC lub PDF (płyta CD/DVD);
10) w przypadku zamiaru powołania zastępcy dyrektora ds. artystycznych – informacja
o sylwetce zawodowej kandydata na to stanowisko oraz jego pisemne oświadczenie
o gotowości do objęcia stanowiska zastępcy dyrektora ds. artystycznych;
11) dokument potwierdzający działalność w zakresie realizacji projektów artystycznych, w tym teatralnych.
4. Zadania jakie ma realizować dyrektor w zakresie bieżącego funkcjonowania i rozwoju Olsztyńskiego Teatru Lalek:
1) kierownictwo i nadzór w bieżących sprawach działalności organizacyjnej, statutowej, finansowej, gospodarczej i administracyjnej,
2) wdrażanie i realizowanie opracowanego programu realizacji zadań w zakresie bieżącego funkcjonowania i rozwoju instytucji,
3) dbałość o właściwe i gospodarne wykorzystywanie mienia i majątku instytucji,
4) przedstawianie Organizatorowi planów, sprawozdań, raportów i analiz związanych z zakresem działalności instytucji, zgodnie z obowiązującymi przepisami i potrzebami Organizatora,
5) podejmowanie działań w celu pozyskiwania dodatkowych środków finansowych na działalność instytucji,
6) bezwzględne przestrzeganie dyscypliny finansowej w zakresie gospodarki finansowej instytucji,
7) racjonalizacja wydatków instytucji oraz ich dokonywanie w sposób celowy przy optymalnym doborze metod i środków umożliwiających terminową realizację zadań,
8) rzetelna i sprawna współpraca z Organizatorem, organizacjami pozarządowymi, grupami nieformalnymi i innymi instytucjami działającymi w zakresie kultury, w szczególności teatru,
9) inne zadania nie wymienione wyżej, a wynikające z ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej, Statutu Olsztyńskiego Teatru Lalek w Olsztynie oraz innych aktów prawnych dotyczących działalności instytucji.
Oferty należy składać w zamkniętych kopertach z napisem „konkurs na dyrektora OTL” w Wydziale Organizacji i Kadr Urzędu Miasta Olsztyna, Pl. Jana Pawła II nr 1, pokój 130, w terminie do 31 marca 2021 roku.
Konkurs zostanie przeprowadzony do 30 kwietnia 2021 roku.
O zakwalifikowaniu do konkursu, terminie i miejscu jego przeprowadzenia kandydaci zostaną powiadomieni indywidualnie.
Z dokumentami dotyczącymi organizacyjno-finansowych warunków działalności Olsztyńskiego Teatru Lalek można zapoznać się– po wcześniejszym telefonicznym uzgodnieniu terminu wizyty - w Wydziale Kultury i Ochrony Zabytków Urzędu Miasta Olsztyna Pl. Jana Pawła II Nr 1, pokój nr 12, tel. 89 527 44 49, w godzinach pracy Urzędu Miasta Olsztyna lub otrzymać je w formie elektronicznej na wskazany przez kandydata adres e-mail.
Informacja dodatkowa:
Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 27 kwietnia 2016r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016 ze zm.) w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informuję, że:
1) administratorem Pani /Pana danych osobowych jest Prezydent Olsztyna, Pl. Jana Pawła II 1, 10-101 Olsztyn, kontakt z Inspektorem ds. ochrony danych osobowych - iod@olsztyn.eu,
2) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą dla potrzeb aktualnej rekrutacji - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a (ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych) z dnia 27 kwietnia 2016r. oraz Kodeksu Pracy z dnia 26 czerwca 1974r.,
3) Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą przez okres rekrutacji,
4) posiada Pani/Pan prawo dostępu do swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie,
5) ma Pani/ Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego,
6) podanie danych osobowych jest obligatoryjne w oparciu o przepisy prawa a w pozostałym zakresie jest dobrowolne.
Prezydent Olsztyna
Piotr Grzymowicz